Өлең, жыр, ақындар

Жаһандық экспрессивизм

Жаһандық экспрессивизм метаэтикалық экспрессивизмнің кейбір элементтерін жалпылауға арналған.  Этикалық тіл мен ой туралы метаэтикалық экспрессионистердің бір сөзі барлық тіл мен ойға қатысты болуы керек.  Сонда локалистер бұл қандай болса да, тілдің кейбір түрлеріне қатысты болуы мүмкін дейді.

Бірақ глобализм метаэтикалық экспрессивизмнің қай бөлігін жалпылайды?  Атақты ұран - этикалық тіл әдеттегі наным-сенімдерден қандай-да бір түрде ерекшеленетін қатынастарды білдіреді.  Бұл шынымен де екі бөліктен тұрады: (а) этикалық психикалық күй дегеніміз - бұл қатынас, және (ә) этикалық тіл оларды білдіреді.  Этикалық психикалық күйлер туралы талап этикалық тіл туралы талапты қолдайды.  Осы ұранның үстіне бізде Блэкберннің квази-реалистік жобасы бар, ол біз өз көзқарастарымызды әдеттегі наным-сенімдерді білдіру үшін қолданатын пікірлерге ұқсас ұқсас талаптарды қолдана отырып түсіндіретіндігімізді түсіндіреміз - оларды шынайы және жалған деп атауға болатын, оларды күрделі контекстке енгізуге болатын және  т.б.

Бірден (a) де, (b) де жалпылауға жарамайтыны анық.  (b) - бұл мағыналық идеалистік немесе психологиялық көзқарастың нақты нұсқасы, оған сәйкес тіл белгілі бір мазмұнмен психикалық күйлерді білдірудің арқасында не істейтінін білдіреді.  Бұл табиғатынан экспрессионистік емес, сіз қабылдай аласыз (б), бірақ этикалық психикалық күй дегеніміз - бұл қатынас емес, толыққанды наным деп ойлайсыз.  Сонымен (б) жалпыланған нәрсе бола алмайды;  нәтижесінде пайда болған көзқарас ғаламдық экспрессивизм емес, мағынаның ғаламдық психологиялық теориясы болады.

Бір қызығы, жақында жарияланған мақалада Аллан Гиббард (б) экспрессивизмнің өзегі ретінде қабылданады, ол "сөздің мағынасын терминмен келісілген нәрселерді құрайтын ақыл-ой күйлерін түсіндіру арқылы түсіндіріңіз" дейді.Алайда, Гиббард оның анықтамасының идиосинкратикалық екенін мойындайды,және VII бөлімде көретініміздей, оның жергілікті экспрессивизмге деген адалдығы басқа жолдармен жақсы түсініледі.  Сонымен, біз қазір (b) және Гиббардтың анықтамасын ескереміз.

(A) компоненті де жалпыланған бола алмайды.  Біріншіден, барлық жаһандық экспрессионисттер тілдің кез-келген түрі үшін осындай типтегі мәлімдемелермен айқындалған сәйкес психикалық жағдай бар деп ойламайды.  Мысалы, Хув Прайс ақиқат предикаты метаэтикалық экспрессивизмге сәйкес теорияны қажет деп санайды, бірақ ол осы предикатты қолданған сөйлемдердің ерекше көңіл күйін білдіретінін жоққа шығарады.

Екіншіден, егер глобалистер тұжырымның әр түрі психикалық күйдің ерекше түрін білдіреді деп ойласа да, олар барлық мәлімдемелер этикалық тұжырымдар сияқты көзқарасты білдіреді деп ойламайды.  Мысалы, Саймон Блэкберн сонымен қатар экспрессивизмді себеп-салдарлық және модальдік тіл туралы қорғайды, бірақ ол себептік және модальдық тұжырымдар этикалық қатынастарды білдіреді деп ойламайды.  Оның орнына олар қорытынды бейімділікті білдіреді.  Марк Шредер,этикалық экспрессионистер барлық нанымдарды «болу үшін» когнитивті емес күйлер ретінде қарастыруы керек деп тұжырымдайды, экспрессионисттер барлық сенімдерді кінәлі деп санау керек деп ойламайды.  (кейбір) этикалық психикалық күйлерге тән болу.  Егер Шредердің ұсынысы ғаламдық экспрессивизмге жатса, бұл метаэтикалық экспрессионистердің көзқарастар туралы нақты тұжырымын жалпылау болғандықтан емес.

Керісінше, экспрессивизмнің негізгі компоненті - сенім, репрезентация және шындық сияқты түсініктерге күдік.  Қарапайымдылық үшін осы репрезентативті ерекшеліктерді атаңыз.  (A) -де айқын емес - этикалық тілмен көрсетілген қатынастарды осы ерекшеліктерсіз жақсы түсінеді деген идея.  Блэкберн себеп-салдарлық және модальді ойлар да осылай деп ойлайды - олар көзқарастар болмаса да, оларға сенім, шындық шарттары, бейнелеу және т.б.  Кейде бұл идея тиісті психикалық күйлерді, демек, оларды білдіретін тіл - когнитивті емес немесе репрезентативті емес деген көзқарас ретінде айтылады.  Бұл жерде өкілдік және өкілдік емес мемлекеттер арасындағы жалпы қарама-қайшылық маңызды

Демек, біз метаэтикалық экспрессивизмнің негізгі компонентін этикалық тіл мен ойлауға қатысты бейнелеу ерекшеліктері - өкілдік, шындық және сенім сияқты белгілерге күдік ретінде қарауымыз керек.   Жаһанды экспрессивизм мұны жалпылайды: тілдің кез-келген түріне қатысты репрезентативті ерекшеліктерге күдік туғызады.  Осыдан күдікті қалай түсінуге болады деген сұрақ туындайды.

Метаэтикалық экспрессионистерді этикалық тіл мен ойдың репрезентативті, этикалық психикалық күйлер сенім, этикалық сөйлемдер шындыққа сай келетіндігін жоққа шығаратын табиғи бастама.  Бұл экспрессивизмнің Эйер сияқты эмотивист бабаларының көзқарасы болды.  Бұл Гиббард және Блэкберн сияқты көрнекті экспрессионистердің ертерек көзқарасы болды.  Көптеген жазушылар оны экспрессивизмнің маңызды өзегі деп санайды.  Бұл көзқарас - этикалық тілге қатысты өкілдік, шындық және сол сияқтыларды тікелей қабылдамау.

Алайда, біз ғаламдық экспрессивизмді осылай оқымауымыз керек.  Бірде-бір тіл нанымды білдірмейді, ешқандай тіл білдірмейді, ешқандай сөйлемде шындық жағдайлары болмайды деп айту керек.  Бұл мүмкін емес.  Фрэнк Джексон «Прайс-тің ғаламдық экспрессивизмі жалған, өйткені‘ тілдің көп бөлігі репрезентативті екендігі анық ’’ дейді.

Джексонның қарсылығы тым тез болса да, оны қабылдамау қазіргі заманғы экспрессионистердің этикалық тіл туралы айтқандарын жалпылау емес.  Блэкберн мен Гиббард сияқты көрнекті экспрессионисттер қазіргі кезде этикалық тілдің репрезентативті екендігін, фактілерді баяндайтынын, шындық шарттары бар және т.б. қабылдайды (Гиббард 2015; Блэкберн 2015 ж. Қараңыз).  Дәл осы экспрессивизмнің жаңа нұсқалары, ғаламдық экспрессионистер жалпылауды мақсат етеді.Демек, өкілдік сипаттамалардан жалпы бас тарту жергілікті немесе глобалды нақты экспрессионистік көзқарастарды жақсы оқу емес.

Бұл глобалистерді Джексон сияқты қарсылықтардан қорғаса да, жаңа сұрақтар туғызады.  Егер экспрессионисттер этикалық тіл жағдайында репрезентативті ерекшеліктерді жоққа шығармаса, олардың мұндай түсініктерге күдігі нақты неде және бұл күдік қалай жалпыланады?

Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университетінің 1-курс магистранты Шарипбекова Мадина. Жетекшісі:Данат ЖАНАТАЕВ, ф.ғ.к. Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ доценті


Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз