Өлең, жыр, ақындар

Wild animals

Plan of the lesson

План урока

Theme of the lesson: Animals

Тема урока: Животные

School: №52 school -gzmnasium

Школа: №52 школа - гимназия

Date: 04.12.2019

Дата: 04.12.2019

Teachers’ name: Koryhznbai Gulyhaina Omirkhankzyz

УчителяУбайдуллаева Диара Мажитовна

CLASS: 1

Класс: 1

Number present:

Присутствуют:

absent:

отсутствуют:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

 

 

Цели обучения, которым способствует данный урок

1.L1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly

1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

1.S5 use words in short exchanges

 

1.L1 распознайте короткие базовые инструкции для ограниченного диапазона аудиторных процедур произносимых медленно и отчетливо

1.S3 произносите знакомые слова и выражения разборчиво

1.S5 используйте слова в коротких обменах

Lesson objectives:

Цели урока:

All learners will be able to:

Все учащиеся смогут:

  • Understand and follow teacher’s instructions
  • Понимать и следовать инструкциям учителя

Most learners will be able to:

Большинство учащихся смогут:

  • Name the animals they know
  • Назовите животных, которых они знают

Some learners will be able to:

Некоторые учащиеся смогут:

  • use some answer
  •  используйте некоторые ответы

Assessment criteria

Критерий оценки

  • name the animals using the pictures
  • называть животных, используя фотографии

Cross-curricular links

Межпредметные связи

Nature study, Art

Изучение природы, искусства

Previous learning

Предыдущее обучение

Days of the week

Дни недели

Plan/ План

Planned timings

Планируется время

Planned activities

Запланированные действия

Pupil’s activities

Действия студентов

 

1min

 

 

2 min

 

 

 

5 min

 

ORGANIZATION MOMENT

МОМЕНТ ОРГАНИЗАЦИИ

Teachers greet pupils.

Учителя приветствуют учеников.

 

Dividing into groups.

Teacher gives the box with colouful papers.

Деление на группы.

Учительница дарит шкатулку с разноцветными бумажками.

 

Making a puzzle.

Teacher gives cutter picture for every group.

Создание головоломки.

Учитель дает разрезанную картинку для каждой группы.

Pupils will greet teachers and take their sits.

Ученики будут здороваться с учителями и занимать свои места.
 

Pupils will choose one colour.

Ученики будут выбирать один цвет.


 

 


Pupils will make up the picture and name it.

Ученики составят картинку и назовут ее.

10 min

 

 

 

 

 

2 min

New theme: “Animals”

Teachers present new theme. Teacher shows the picture and names it in English and Russian language.

Новая тема: “Животные”

Преподаватели объясняет новую тему. Учитель показывает картинку и называет ее на английском и русском языках.

 Sing a song and do the actions.

Пойте песню и делайте действия.

Pupils will listen and look at the teachers.

  •  
  • Ученики будут слушать, и смотреть на учителей.

 

 

Pupils will sing a song and do the actions.

Ученики будут петь песню, и делать свои действия.

 

 

10min

The game: “Make up the words”

Игра: "Cоставь слова”

Pupils will make up the words.

Ученики будут составлять слова.

5 min

Task 1: Count and write.

Teacher gives worksheets for every group.

Задание 1: посчитайте и напишите.

Учитель дает рабочие листы для каждой группы.

Pupils will count and write the number. Then they should use numbers and animals together. They will make phrases.

Ученики будут считать и писать число. Тогда они должны использовать числа и животных вместе. Они будут делать фразы.

5 min

FEEDBACK

Show your mood

Oбратная связь

Покажите свое настроение

Pupils will stick their smiles.

Ученики будут приклеивать свои улыбки.

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

  • more support can be given during elicitation, instruction and questioning phases of the lesson by nominating learners to answer items relating to more high frequency vocabulary to build confidence through participation.
  • more able learners will be challenged by prompting their groups to develop more elaborate types of animals to narrate.
  • through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities
  • through observation in group and final performance activities

Cross-curricular links

  • ICT: playing computer games
  • Science: habitats of animals
  • Drama: staging
  • story
  • the world around us
  • Art: sticking, colouring


 

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз