Өлең, жыр, ақындар

Өрмекшітәрізділер класы. Өрмекшітәрізділердің жалпы сипаттамасы және көптүрлілігі

Ақтөбе облысы  

Әйтеке би ауданы

Белқопа орта мектебі  

Биология пәнінің мұғалімі: Койшыбаева Балауса Куантаевна      

Сабақтың тақырыбы

   Өрмекшітәрізділер класы. Өрмекшітәрізділердің жалпы сипаттамасы және көптүрлілігі.

   Крест өрмекшісінің сыртқы құрылысы, тіршілік ортасы, тіршілік ету дағдысы және мінез-құлығы.

Сілтеме

   Биология 7 сыныпқа арналған оқулық, электронды оқулық, ғаламтордан алынған материалдар

Жалпы мақсаты

   Өрмекшітәрізділер класына тән белгілер, өрмекшітәрізділердің көптүрлілігі, крест өрмекшісінің сыртқы құрылысы,тіршілік ортасы, тіршілік ету дағдысы және мінез-құлығы туралы білім қалыптастыру.

Оқыту нәтижелері

-Өрмекшітәрізділер класына тән белгілерін ажыратады;

- өрмекшітәрізділердің көптүрлілігімен танысады;

- крест өрмекшісінің сыртқы құрылысын зерделейді;

- тіршілік ортасы,тіршілік ету дағдысы және мінез-құлығын зерттейді.

Сабақ   

кезеңдері

Уақыты

            Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушылардың іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Тұсаукесер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кіріспе

бөлімі

5 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 минут

       Ынтымақтастық қалыптастыру    « Ақ тілек» әдісі

Балалар алдымызда жаңа жыл мерекесі келе жатыр.

Ендеше бір-бірімізге шаттық шеңберіне тұрып жаңа жылға деген ақ тілегімізді тілейік.

    

              «Бағдаршам түсі бойынша»

                      арқылы топқа бөліну

  1 топ: Аяз ата

  2 топ: Ақшақар

  3 топ: Шырша тобы

                  Топ басшысын сайлау

            

    

 

                             

                       «Ой ашар» әдісі

Біз жаңа жылды қарсы алу үшін жасыл бағдаршамнан өтуіміз керек.Олай болса үйге тапсырмасына жауаптар берейік.

Әр топ  өз бағдаршам түсінің атындағы сұрақтарға жауап береді.

 

 1. Буынаяқтылар типі деп неліктен  аталған? (буынаяқтан тұрады)

 2. Шаянтәрізділер класының қанша түрі бар? (25-30 000)

 3. Ірі денелі шаянтәріздестер ?  (танқышаян, асшаян,омар)

 4. Шаянтәрізділер  қалай тыныс алады? (желбезек)

 5. Шаянтәрізділер қандай ортада мекендейді? (су,өзен, тоған)

 6. Өзен шаянының  денесі қандай бөліктерге айқын бөлінеді?

   (баскөкірек және құрсақ)

 7. Құрсағы немен аяқталады? (Құйрық жүзбеқанатымен)

 8. Шаянның зәр шығару жүйесі (бездер арқылы)

 9. Шаянтәрізділер үшін хитинннің қандай маңызы бар?

   (Шаянның денесін қалыпты ұстайды)

 10. Өзен шаяны суда қалай қозғалады? (Жүру аяқтары)

 11. Шаянтәрізділер немен қоректенеді? (ұсақ ағзаларды)

 12. Шаянтәрізділер қалай көбейеді? (жынысты жолман )

 13. Шаянтәрізділердің қанайналымы  (ашық)

Сонымен шаянтәрізділердің сан алуандығы мен табиғаттағы маңызы туралы туралы білдік. Ендеше біздің жаңа жылға деген дайындығымыз жақсы екен.         

 

                       «Ой шақыру»

                  Бейнекөрініс көрсету

Жаңа сабақты бастамас бұрын ой қозғау мақсатында оқушыларға бейнекөріністі көрсете отырып, сұрақ- жауап арқылы диалогқа түсіру

        Жуан және жіңішке сұрақтар

 Өрмекшінің шеберлігі туралы не білесіңдер?

 Ауылымызда кездесетін  пайдалы және зиянды  түрлерін білесіңдер?

 Мақсат қою. Өрмекшітәрізділердің көптүрлілігімен танысып, олардың сыртқы құрылысы мен тіршілік әрекетін түсіну

 «Ойлан, бірік, бөліс"

 Жаңа сабақ: Өрмекшілер класы. Өрмекші тәрізділердің жалпы сипаттамасы және көптүрлілігі. Крест өрмекшісі  

 1 топ Ақшақар.

 Тіршілігі мен сыртқы құрылысы, қоректенуі

 2 топ.Аяз ата.

 Өрмекшінің  тыныс алуы, қанайналымы, зәр шығаруы, жүйке жүйесі, көбеюі

 3 топ. Шырша. Өрмекші түрінің саналуандығы    

 

«Өрмекші торы»сергіту сәті

Балалар олай болса өрмекші торын құрайық.

Торға балалар шыбын түсіп қалыпты ғой,  жауап олай болса  Ақшақар сіздерге көптеген сұрақтар даярлап келіпті, сұраққа жауап берсеңіздер,шыбынды тордан аман –есен алып шығасыздар, ал дұрыс жауап болмаса өрмекші торында шыбын қалып қояды. Сондықтан шыбынды біз жаңа жыл мерекесіне қатыстыруымыз керек, ол үшін сұрақтарға жауап бере отырып шыршаны сәндеуіміз керек.

 1.Жәндік неліктен шаршылы өрмекші деп аталады?

 (арқасында ақ шаршы көрінеді)

 2. Өрмекшінің денесі неше бөліктен тұрады?

 (баскөкірек және құрсақ)

 3. Көзінің саны қанша? (8)

 4. Жан-жағындағы заттарды қалай көреді?

 (Жан –жағына бағытталған көздері арқылы)

 5. Өрмекшілердің қорегін атаңыз?

 (шыбын, көбелек, өсімдік бітесі)

 6. Аулауыш торды қай өрмекші тоқып әзірлейді?

 (аналық өрмекші)

 7. Ауға түскен қорегін өрмекші қалай сезеді? (хабаршы жіптің қимылынан)

 8. Қандай аяқтарының көмегімен езгілеп, қоймалжың затты сорады? (тұтқыаяқ)

 9. Өрмекші қорегін сорып алған соң шыбыннан не байқауға болады? (тек ғана хитинді қабығын байқауға болады)

10.Шаршылы өрмекші қалай тыныс алады? (өкпе қапшығы мен демтүтіктер)

 11. Өрмекшітәріздестердің саналуандығы туралы не білесің?

 12. Улы өрмекшітәріздестерді атаңыз?

 13. Су өрмекшісі қалай аталады? ( мизан)

       

             «Ой қорыту»

 Аяз ата сіздерге сыйлықтар алып келіпті

 Аяз атадан сыйлық алу үшін сөзжұмбақты шешеміз. Аяз ата сіздерге сыйлығын береді.

     «Сөзжұмбақ шешу»

Ендеше біздің жолымыз ашық  жасыл бағдаршам жанып, жаңа жылды жақсы қарсы алуларыңызға тілектеспін!

Шаттық шеңберіне тұрып бір-біріне жақсы тілектер айтады

 

 

 

3 топқа бөлінеді.

Топбасшысы сайланады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар бағдаршам түстеріне жазылған сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бейнекөрініс көріп, жуан –жіңішке сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жеке, жұптық жұмыс

Мәтін жеке оқуға беріледі,сосын жұппен бір –біріне түсіндіреді.

Берілген тапсырманың негізгі мазмұнын ашады.

Тапсырманы әр топ оқушылары топтасып, постерге орындап, қорғайды.

Оқушылар берілген тапсырманы орындай отырып, берілген тапсырмаға талдау жүргізеді, зерделейді , ойын ашық жеткізеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар тор құрады, сұрақтарға жауап бере отырып тордан шыбынды құтқарады.

 

 

 

Оқушылар сөзжұмбақты шешеді.

   

            

 

 

 

Топбасшысы бағалап отырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жарайсыңдар!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жарайсыңдар!

 

 

 

 

 

 

 

Екіжұлдыз ,бір тілек!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

От шашу!

 

 

 

 

 

Түрлі- түсті қағаз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағдаршам түсіне байланысты парақшалар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ақт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жіптер, шырша , ойыншықтар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сөзжұмбақ

Бағалау

2 мин

Бағдаршам әдісі

Топбасшы бағасы

Суммативті бағалау

Бағдаршам

Кері байланыс

2 мин

Оқушыларға стикер беріледі

Оқушылар өз ойларын жазып

  Бағдаршамға   іледі

 

Стикерлер

 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз