Өлең, жыр, ақындар

Қазақ музыка өнерінің гималайы-Ахмет Жұбанов.

Ақмола облысы, Аршалы ауданы , Волгодонов

орта мектебінің  музыка пәнінің мұғалімі,

Жанти Ардабек

Сабақтың түрі:  Ашық сабақ (Кэмбридж бағдарламасы бойынша)

Пәні: Музыка

Сыныбы : 6-сынып

Сабақтың тақырыбы: Қазақ музыка өнерінің- гималайы Ахмет Жұбанов.

Сабақты құру және жоспарлау кестесі.

Сабақ жүргізген мұғалімнің аты-жөні

Жанти

Ардабек

6 «б» сыныбы.

Оқушының саны          

Ақмола облысы

Аршалы ауданы

Волгодон  ауылы.

 

 

№9

Сабақтың атауы

Қазақ музыка өнерінің гималайы-Ахмет Жұбанов.

 

Сілтеме

А.Жайымов, Б.Ысқақов,  6сынып оқулығы 18-19 бет, Слайдтар.

Жалпы мақсаты

 

Тақырыпты меңгерту.пәнге деген қызығушылықтырын артыру , тақырып бойынша алған білімдерін тиянақтау.

 Міндеттер:

 

1. Қазақ музыкасының  ең биік  тұлғасы---Ахмет Қуанұлы Жұбановтың  өмірі мен  шығармашылығы туралы  қысқаша мәлімет беру.  «Ақ көгершін  »Оқушыларға музыка зерттеушісі, сазгер А.Жұбановтың өмірі мен шығармашылығы туралы  мағлұмат беру.

2.Оқушылардың сөйлеу, ойлау,музыканы түсіне білу  дағдысын дамыту.

3.Оқушыларды өнерді және  ұлттық музыка өнерінің  қадір қасиетін түсіне  білуге тәрбиелеу.   

 

 

Сабақта туындаған негізгі идеялар

1.Оқушының  өмірдегі біліміне, білетініне сүйену

2.Жаңа  теориялық ақпаратты  беру арқылы оқушыға жаңа ойлау дағдысын, мәнерін, амалдарын қалыптастыруға ықпал жасау 

Күтілетін нәтиже

1.Қайталау, білім негізін қалау;

2.Жаңа  теориялық ақпаратты  беру арқылы оқушыға жаңа тақырып жайлы білімнің басталғанын сезіндіру;

3.Оқушыларға  ұяшық ашу арқылы  өткен тақырыптарды қайталату.

4.Оқуға бағыттап отыру.

5.Оқушылардың өзін және достарын бағалау мүмкіндіктерін жасау

Тапсырмалар

wiki  беттерінен жүктелген дереккөздер

 

 

5 сынып оқулығы,  интернеттен алынған  Ахмет Жұбановтың суреттер.

 

 

 

 

 

 

 

1.Ұйымдастыру кезеңі.

 

Белгіленуге арналған түйінді сөздер: музыка, аспап, нота

Музыканың адам өмірімен байланысы

Музыка туралы білімдерін тиянақтау

         

 

Сабақтың жүрілуі бойынша мұғалімнің жазбалары: Мұғалімдер немен айналысады және оқушылар немен айналысады.

Оқушыларды ұйымдастыру, сәлемдесу  0,5мин

СТО сұрақтары

Сабақ барысында жасаған мұғалім мен оқушының іс-әрекеті

Сабақтың маңыздылығы не?

-оқушылар не алады?

-бұрыңғы білімін қалай пайдалана алады?

-өмірден алған тәжірибесінің әсері?

-сабақтың болашақта  оқушыға қандай пайдасы бар?

 Мұғалімнің іс әрекеті;-оқушыларды ой қозғау арқылы тақырыпқа әкелу

-тақырып жайлы бұрыңғы білетіндерін анықтау, соған сүйену  жолдарын табу

І. Психологиялық дайындық. /3мин/       Слайд3

Әр топқа ат беріледі. Сол аттар бойынша оқушылар топқа бөлінеді.

   Білгірлер,    алғырлар.        4 слайд

                                          -Үй тапсырмасын  тексеру.  5 слайд

1. Музыка –драма техникумы туралы эссе.

 

 2.  Ұяшық ашу .

1.Музыка 10.

  Музыка- драма техникумы қай жылы , қай жерде ашылды ?

                             /1932 жылы Алматыда

2.Музыка 20

   Музыка-драма техникумының  алғашқы түлектері  кімдер?

                                    /Ағайынды Абдуллиндер/

3.Музыка 30

  Музыка-драма техникумында  дәстүрлі музыканы дәріптеушілер кімдер?

                             /Ә.Қашаубаев, Д .Нұрпейісова.

  1. Музыка 40  

Халық аспаптар оркестрін ұйымдастырумен  басшылық жасау  кімге жүктелді ?       /Ахмет Жұбановқа/

 

ІІ.Қызығушылықты ояту.  Слайд 6

Миға шабуыл.   «Кім жылдам» ойыны.   Фдыбысын сызып тастау.

ФҚфафзфафқ   фмфуфзфыфкфа                        /Қазақ  музыка

Фөфнфефрфіфнфіфң                                             өнерінің

фГфифмфафлфафйфы---                                     Гималайы---

фАфхфмфефт  фЖфұфбфафнфофв                 Ахмет  Жұбанов.

 Олай болса бүгінгі біздің жаңа сабағымыз    :

Қазақ музыка өнерінің Гималайы Ахмет Қуанұлы Жұбанов.7слайд

                Ахмет Жубановтың өмір- баяны .     8,9,10.      / слайд/

Ақтөбе облысы  Темір ауданы  1906 жылы 29 сәуірде  туған .

Академик, профессор, өнертану ғылымының докторы, қазақтың алғашқы кәсіби композиторы. Ахмет Жұбанов “Ғасырлар пернесі”, “Замана бұлбұлдары” кітаптарының авторы.

А. Жұбанов Қазақтың Құрманғазы атындағы мемелекеттік академиялық халық аспаптары оркестрін құрып, оның алғашқы көркемдік жетекшісі және бас дирижёрі болды.

Композитордың 300-ден  астам музыкалық шығармалары бар.

 Досы,құрдасы  Евгений Григорьевич Брусиловский мен бірге жұмыс істесе.

Латиф Хамидинмен бірге бірнеше өлеңдер жазған .

/  Ахмет Жубановтың  өмірінен үзінді  бейне фильм.  /   11 слайд

                           «  Ойлан ,тап». ойыны.    /12,13,14 слайд/

Домбыра

шертпелі

үрмелі

ұрмалы

Ысқышты.

Сыбызғы

 

+

 

 

жетіген

+

 

 

 

сазсырнай

 

+

 

 

даңғыра

 

 

+

 

қобыз

 

 

 

+

Дабыл.

 

 

+

 

Оқушылардың  оркестр құру үшін қандай аспаптар керектігін, ол аспаптармен қалай ойнайтындары туралы алған әсерлерін ойын арқылы сұрау  

                                

Сергіту сәті.      

    Оркестр қалай ойналады ?

                       До.ре, ми, фа, соль ля,си, до.          /15слайд/

 

Музыка сауаттылығы  / 16 слайд

  1. Қазақтың  ұлттық музыкалық  аспаптарында орындалатын музыка күй деп аталады.

2.    Оркестр     - әр түрлі музыкалық аспаптарында орындайтын музыканттар тобы.

3.    ДЭККО     домбыра,эстрада,күй,компьютер  орындау.

 

 

  Ахмет  Жұбановтың «Би күйі»     /17,18,19,20,21,23,24,25 слайд/

Күй ұнады ма?

Несімен ұнады ?

Күйдің сапасы қандай ?/көңілді , қайғылы, жәй, жылдам/

Күйді тыңдаған кезде көз алдыңа не елестейді ?

Оқушылардың биден алған әсері  .

 

      Салыстыру   /26 слайд    

                                                     

 

Сын тұрғысынан  ойлау үшін мүмкіндіктер

-еркін ойлауға қан-дай мүмкіндіктер жасалды?

-өздігінен ізденуге қандай мүмкіндіктер жасалады?

-әрі қарай  не болатынына қызықтыру, белсенділіктерін ояту

-алатын білімінің пайдалылығына көздерін жеткізу

-білімін, ақпаратты жүйелеуге үйрету

ІІІ. Мағынаны тану 2мин

Енді балалар   Ахмет Жұбановтың  «Ақ көгершін » әнін үйренеміз.   27,28,29,

Дауыс жаттығуы   /29,30,31,32,33

Мұғалім сұрақ: Ендеше  бұл ән және Ахмет Жубанов   туралы  не білеміз?

Музыка арқылы мақал -мәтелді,  сөзжұмбақты шешу./34,35 слайд/

   

Тар жерде табысқан –

…….. жерде келіседі ..

2. Әңгіме …….. қысқартады.

3. Дұшпаныңнан бір сақтан,

Жаман достан ……. сақтан

4. Дос жылатып айтады.

………күлдіріп айтады

5. Досы көппен сыйлас,

………азбен сырлас   

6. ……. жаңасы жақсы,

Достың ескісі жақсы

7.. . Саусақ бірікпей,

…… ілікпейді.

8. …. үйдің бақыты тасар,

Ұрыс-керіс үйдің ырысы қашар

9. Ерегескен ел болмайды,

Есептескен ….. болмайды ..

10. Мың жолдас жақсы,

Мың жолдастан …… дос жақсы

                                                   

 

Мағынаны ажырату сатысы (жаңа ақпарат)

-оқушыларды белсе-не қатыстыру

-стратегияларды жүйелі қолдану   арқылы оқушылар-дың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жа-сай білу, баяндау және қызу ой талқы-сын жасай білу қабі-леттерін жетілдіру жолдарын беру)

-оқушылармен бір-лесіп жұмыс жасау, қарым-қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу

-оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу

Толғаныс (рефлексия)

-сабақта үйренген-дерін бекіту, қолдану жолдарын беру

-жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеу

жауап шешімі осыған байланысты жұмыс-тар беру арқылы түсінік деңгейін тексеру

  

                                     Тест жұмысы.. 36,37.,38/

 1.Фермата дегеніміз не?

     а) Дыбысты қысқа созу белгісі;  

   б) Дыбысты еркін созу белгісі;

     в) Дыбысты шығармау белгісі;   

                                               г) Дыбыстың үндестігі.

2.Қазақ драма театрының алғашқы репертуарындағы пьеса қайсы?

     а) “Бүліншілік”;   б) “Майдан”;

             в) “Еңлік-Кебек”;   г) “Түнгі сарын”.

3.Қазақтың халық аспаптары оркестрін алғаш құрған адам кім?

     а) Е. Брусиловский; б) А. Жұбанов;

  в) А. Затаевич;  г) Б. Ерзакович.

 

4.А. Жұбанов музыкатану ғылымындағы жазған еңбегін көрсет:

     а) “Қазақ – ұлт аспаптары”;    

  б) “Ән өнері және уақыт”;                       

  в) “Замана бұлбұлдары”;        

                                                  г) “Саз теориясы”.

5. Қазақ музыка өміріне зор із қалдырған, қазақ вальсінің патшасы кім?

    а) Қ. Қожамьяров; б) Б. Жамақаев; 

в) Ш. Қалдаяқов; г) Е. Рахмадиев

6. “Би” күйі қай сазгердің шығармашылығы?

    а) С. Тұрысбеков; б) А.Жұбанов  

      в) Д. Нұрпейісова; г) Н. Тілендиев

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІУ. Ой толғаныс.  /39слайд/

 

                 INSERT- өз ойына басшылық ету және жазу

 

    V-  білемін                    М: МенАхметЖубанов туралы білемін.

 

--   білмеймін                   Мен «Ақ көгершін »әні Жубановтың әні екенін білмеппін.

 

+    мен үшін  жаңа  ақпарат  . Мен үшін  бүгінгі сабақ жаңа ақпаратқа толы. 

 

?     Мені  таңғалдырды . Ұяшық ашу ойыны мені таңғалдырды .

 

 

 

У. Ой қорытынды0.5мин

Сонда біз бүгін не туралы өттік? Тақырып не болды?   

 

 

Бағалау (түрлері)

-оқушының өзін-өзі бағалауы

-топтың өзін-өзі бағалауы

-мұғалімнің бағалауы

-жалпы бағалау

-критерийлер арқылы бағалау

Бағалау:       /3мин/ Өзін-өзі және достарын бағалау парағы

Оқушының аты-жөні

Ұяшық

ашу

 

Кім жылдам

Ойлан

тап

 

Сөз

жұмбақ

 

Тест

жұмыс

Мұғалімнің         

бағалауы

 

 

 

1.Тапқырлар

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Білгірлер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

-сабақты қалай аяқтауды жоспарлау

Қорытынды   сұрақ- жауап.

Сабақты аяқтау түрлері

-бір пікірге келу...

-өз пікірін дәлелдеу...

-үйде жалғастыру...

Слайд 6/2                                           

 Үйге тапсырма жазып ал . «Ақ көгершін  » әнін жаттау.

Ахмет Ғизатов туралы мағлұматтар.  

 

45 мин. Сабақтың соңы

 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз