Өлең, жыр, ақындар

Ұзын құлақ сұр қоян

«Т. Хасенұлы атындағы орта мектебі» КММ
Кіші орталық тәрбиешісі:
Беккасымова Мейрамгуль Мажитовна

Тақырыбы: Ұзын құлақ сұр қоян

Мақсаты: Балаларды елестету арқылы таныс бейненің мүсінін жасауға, қоянның жеке бөліктерін: басы, денесі, құйрығын анық жасай білуге үйрету. Есу, жалпайту, шаншу әдістерін жалғастыру. Бейнені мәнерлі түрде жеткізіп, балалардың шығармашылық қабілетін, қиял-елесін дамыту.
Қоршаған ортаны сүйе білуге, аңдарға жан–жануарларға қамқор бола білуге тәрбиелеу.
Құрал-жабдықтар: Саз, тақтайша, шүберек, үлгі.
Методикалық әдіс: Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, көрсету.
Сөздік жұмыс: Сақ құлақ, үркек, қорқақ.
Мотивациялық қозғаушы
Балалар қане айтыңдаршы сендердің алдарыңда қандай заттар жатыр?
Саз, тақтай, шүберек.
- Дұрыс айтасыңдар. Ендеше бізде қандай оқу іс - әрекеті?
Мүсіндеу іс - әрекеті, саздан ойыншық жасаймыз
- Дұрыс айтасыңдар. Бізде мүсіндеу оқу іс - әрекеті болады. Өткен оқу іс-әрекетінде қандай ойыншықтар мүсіндеп едік. Қане есімізге түсірейікші
Кесе - шәйнек, құмыра, аққала, домалақ нан, печенье
Жарайсыңдар, жасаған ойыншықтарыңды ұмытпаған екенсіңдер.

Іздену ұйымдастырушы
- Енді сендер мына суретке қараңдаршы ненің суретін көріп тұрсыңдар?
Қоянның суретін көріп тұрмыз.
- Дұрыс айтасыңдар балалар. Бұл қоянның суреті екен.
- Қоян нені жақсы көреді?
- Қане Бақтияр сен айтшы қоян нені жақсы көреді екен? (сәбізді)
- Ал енді қоян неше бөліктен тұрады, соны санап жіберейік
- Қоян неше бөлік екен?
- Басы қандай балалар?
- Басында несі бар?
- Ал енді денесіне қараңдаршы, денесі қандай пішінде?
- Денесінде несі бар?
- Балалар сендер өте жақсы біледі екенсіңдер, біз бұл қоянды бұрыннан білеміз, қояндар орманда болады, ал үйде де асырауға болады екен.
Қоян өте сақ, елеңдеп жан - жағындағы дыбыстарды тыңдап, және өзі өте қорқақ, үркіп отырады екен.
- Сендер осы қоян туралы өлең білесіңдер ма?

Үркек қоян, сақ қоян,
Естіп қалып сыбдырды.
Ойлы - қырлы жерлермен,
Ытқып - ытқып жүгірді.
Қарап еді артына,
Қиығын салып көзінің.
Келе жатқан томпаңдап,
Көжегі екен өзінің.

- Жарайсыңдар балалар, енді біз осы өлеңдегі қоянды мүсіндей аламыз ба, соны көрейікші.

Біз қоянды мүсіндеу үшін алдымен сазды төртке бөліп аламыз.
1 - ші үлкен бөлік, 2 - ші кішілеу бөлік, 3 - 4 - ші бөлік олардан да кіші болады.
- Мына үлкен бөліктен - денесін жасаймыз, екінші бөліктен - басын, ал мына үлкен бөліктен – денесін жасаймыз, екінші кішілеу бөліктен - басын, ал үшінші бөліктен - құлағын, төртінші бөліктен - аяқ, қолын жасаймыз.
- Балалар денесі қандай пішінде еді?
- Онда сопақша пішінді дене жасау үшін, сазды алақанымызға салып домалақтаймыз да, алақанымызбен есеміз, міне қараңдаршы сопақша пішінді денесі шықты ма?
- Енді басын жасаймыз, басы қандай болады?
Басын алақан арасына салып. домалақтаймыз, сонда не шықты?
- Енді басын денесіне жапсырамыз. Құлағын жасаймыз сазды екіге бөліп аламыз да, алақан арасына салып домалақтап, оны есемізде бірінші екінші саусақпен жалпайтамыз. Көрдіңдер ме, құлағы дайын болды.
- Енді қай жері қалды?
- Дұрыс айтасыңдар енді аяғы - қолы қалды. Ал аяғын, қолын жасау үшін сазды тағыда алақанымызға салып домалақтап, содан соң сәл есіп аламызда денесіне жапсырамыз. Мінекей менің қояным дайын болды.
Қоянның қолына сәбіз ұстатуға болады.
- Қоянды жасауға болады ма?
(тақтада 1, 2 балаға жасату)
- Біз қоянымызды жасамас бұрын орнымыздан тұрып жаттығу жасап жіберейік.

Сергіту сәті:

Ерінбе қояным
Ертеңмен оянғын.
Секеңде сен енді,
Шынықтыр денеңді.
Бір, екі үш, бір екі, үш,
Тартынба, үдет күш,
Шынықсаң оңарсың,
Шын батыр боларсың.
Қоянды ауада жасату.
- Ал енді жұмысымызды бастамас бұрын не істейміз?
Балаларға жұмыс жасату, жұмыстарын бақылап, жеке баламен жұмыс жүргізу.

Рефлексивті коррексиялаушы
Оқу іс - әрекетін - бірінің қорыту.
Балалар: Мал бақсаң сиыр бақ
Сүт кетпейді шарадан.
Мал өсірсең қой өсір,
Өнімі оның, көл көсір т. б
- Сулы жер - нулы жер.
- Табиғат туған бесігің.
- Не ексең, соны орасың ың жұмысын бағалап, мадақтау, бір жұмыстарын тамашалау

Күтілетін нәтиже: Балалар қоян туралы біледі, суреттеп айтады.,.
Қоянды мүсіндеп жасай алады.


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз